ISG:s anvisningar vid servicebeställning

För att säkerställa ärendegången måste rutinen följas. Om ni har serviceavtal hos ISG gäller avtalets anvisningar i första hand.

  1. Beställ RMA-nummer från ISG
    Skicka ett mail till rma@isg.se med en bifogad ifylld servicebeställning. Obligatorisk ifylld information är modellbeteckning, serienummer och felbeskrivning. Observera att du behöver 1 st RMA-nummer och 1 st servicebeställning per felaktig produkt – men flera ansökningar om RMA-nummer kan göras i ett och samma mail.
  2. RMA-nummer skickas till dig
    När mailet mottagits hos oss får ni tillbaka ett mail med RMA-nummer. Detta/dessa nummer ska vara tydligt märkta på både paket och servicebeställning (som ska bifogas paketet). Skickas flera produkter i samma paket ska produkterna vara tydligt märkta med sina respektive RMA-nummer.
  3. Bekräftelse
    Du får en bekräftelse inom 5 arbetsdagar från det att vi mottagit gods om att ert ärende gått vidare i vår servicehantering. Om detta ej skett kontakta ISG snarast.
Hämta servicebeställningsdokument
Behöver du komma i kontakt med oss gällande ett serviceärende?

Ring 042-36 21 40, maila oss på rma@isg.se eller använd kontaktformuläret nedan.

Hantering av personuppgifter